Szilvás rácsos pite

Egyszerű pite, amit nagyon sok töltelékkel variálhatsz, én most egy egyszerű szilvás tölteléket tettem bele. Már csak azért is, mert előző évben tettem el szilva befőttet és még van pár üveg belőle.

Szeretek eltenni barack mellett szilvát is kompótnak, mert ebből pillanatok alatt egy nagyszerű gyümölcs levest tudok készíteni. De most pite lett belőle.

img_3275.jpg

Lássuk is:

Hozzávalók:

Tészta:

500 g finomliszt

1 cs sütőpor

15 dkg zsír

1 tojás

20 dkg porcukor

1 kanál tejföl

Töltelék:

1 üveg (750 ml-s) szilvabefőtt

1 csomag zselatin fix

5 dkg barnacukor

2 dkg fahéj

Összeállítás:

1 marék gríz

1 felvert tojás

AElőször a tésztához  a hozzávalókat összedolgozom. Először a sütőport keverem a liszthesz, majd a porcukrot, utána a zsírt, tojást és tejfölt. Hamar összaáll, nem kell túl gyúrni, elég épp, hogy összerakni. Figyelni kell a tejföl mennyiségét, ha kell picit több, akkor tegyünk bele, de vigyázva, ne legyen a tészta túl lágy. 

Amikor összeállt, én két gombósban teszem el a hűtőbe egy fél órára. Az egyik gombócot nagyobbra hagyva, az lesz az alja.

A töltelékhez a befőttet leszűrtem, a zselatint a léhez kevertem, majd visszadolgoztam bele a szilvát és ezt is kihűtöttem. 

A tésztát a forma méretének megfelelőre nyújtom, és a forma falára is odaigazgatom. 

Villával megszurkáltam és egy marék grízt borítottam bele, hogy a felesleges nedvességet felvegye.

A kissebb gombócból csíkokat vágtam és szivecskéket szaggattam, ezzel díszítve a tetejét.

Végül egy felvert tojással megkentem és közepesen meleg 150-160 fokos sütőben figyelve, 20.30 perc alatt aranybarnára sütöttem.