Házi epres fagyi

Ugyan a kenyérhegyit a tésztáknak szenteltük, a Tiktokon nagyon mennek az egyszerű pár hozzávalós tarmalmak, így fogok hozni pár hasonlóan egyszerű kiegészítő receptet is.

Gondolom, egy finom fagyival nem sértek meg senkit :)

legutobbi_fotok_megtekintese.png

Itt van végre a jóidő, de a fagyi árak...Nyílván nem tudják olcsóbban és bizonyára az energia árak mellett az alapanyag költségek is az egekben, de lassan megfizethetetlen egy családi fagyizás...

Én rajongok a gyümölcsös joghurtos fagyikért, ezért most egy ilyen változatot hoztam.

Hozzávalók:

20 dkg fagyasztott eper (friss is tökéletes)

1-2 ek kristálycukor

1 ek keményítő

1,5  dl hideg víz

2-2,5 dl habtejszín

25-35 dkg dkg görög joghurt

porcukor ízlés szerint

Elkészítés:

Az epreket lecukroztam és durván egy dl vízzel feltettem őket egy kisebb edényben főni. Mikor jól átpuhultak a szemek, villával durvára törtem őket. Fél dl hideg vízben kikevertem a keményítőt és a forró eperpüréhez öntöttem. Kicsit összefőztem, majd jól kihűtöttem.

A habtejszínt kemény habbá vertem, ha nem habalap, csak natúr, akkor természetesen kell hozzá plusz cukor ízesítésnek.

A kemény habbá vert tejszínt egy műanyag tálba szedtem, adagokban kevertem hozzá a joghurtot és az eperpürét. Egészen addig, míg finom nem lesz. Ha úgy érzed kell még bele cukor, mehet bele porcukor, ezt mindenki tudja a saját ízlésére keverni.

Amikor kész az ízletes massza, akkor én a tetejére halmoztam eperpürét, hogy mutasson is és lefedve fagyasztottam.

Fogyasztás előtt kb 0,5 órával elő lehet venni, figyelni kell mennyire olvad, ha nem szereted a jeges állagot, akkor még tálkába szedés előtt ki is lehet keverni és úgy eltűnnek belőle a fagyos részek. 

Ha pedig a Tiktokon is követnél, belinkelem ennek a receptnek a videós változatát, akkints az alábbi linkre:

Epres fagyi videó a TikTokon.

Remélem elnyeri a tetszésedet és kipróbálod, ha igen, jelezz milyen lett! :)