3 virág alakú süti ajándéknak

Ma van anyák napja és ennek apropóján gyűjtöttem össze virág alakú sütiket.

A követőimmel meg is osztottam a recepteket már, de ide is hozom őket, mert ezek nem csak anyák napjára tökéletesek, hanem bármikor, ha vendégségbe mentek és szeretnéd a háziasszonyt meglepni valami extával!

Mutatósak, finomak és egyszerű őket elkészíteni, pár hozzávalósak, amik talán akadnak is otthon.

1. Habkönnyű epres leveles falatkákimg_3141.jpg

Hozzávalók:

1 cs friss leveles tészta

1 db tojás

1 cs vanilia puding

0,5 l tej

2-3 ek porcukor

1,5 dl habtejszín

15-20 szem eper

Elkészítése:

A leveles tésztából korongokat szaggattam, és fele korongot virág formával is kiszúrtam. A korongokat megkentem a felvert tojással és a tetejére tettem a lyukas korongokat, hogy sűléskor kis kosarakká nőjenek. A kis virágokat is kisütöttem, azokat is felhasználtam.

180 fokom alsó-felső sütésen 10-12 perc alatt kisűltek a kosarak.

Közben a pudingot a csomagolás szerint megfőztem, én porcukorral szoktam, könnyebb elkeverni és nem ég le.

A habtejsznt pedig felvertem. Ha natúr a tejszín, ehez is adj cukrot.

A kihűlt pudingnak csak a felét használtam, és összeforgattam a habtejszínnel, a másik felét poharakba töltöttem későbbre.

A krémet habzsákba töltöttemm, a friss epret feldaraboltam és innentől már csak a fantáziádra van bízva.

Videós recept: https://www.tiktok.com/@kenyerhegyi/video/7228984888454597915

 

 

2. Almás-mandulás rózsák  

img_3011.jpg

Hozzávalók:

1 cs friss leveles tészta

2-3 db alma

5 dkg darált mandula

5 dkg porcukor

1 db felvert tojás

fél citrom leve

Elkészítése:

Egy tál hideg vízbe belefacsarjuk a fél citrom levét.

Az almákat megmossuk, félbe vágjuk és kivesszük a magházukat, majd a citromos vízbe gyaliljuk, vagy 2 mm szeletekre vágjuk.

A felvert tojásba forgatjuk a mandulát és a porcukrot.

A leveles tésztát kiterítjük, 6 egyenlő hosszanti csíkra vágjuk. A tojásos keverékkel megkenjük a csíkokat. A csíkokra szépen elterítjük az alma szeleteket úgy, hogy a héjas ívük kilógjon felül, majd feltekerjük őket és kivajazott muffin formába tesszük. 

Előmelegített sütőben 180 fokon alsó-felső sütésen 40 percig sütjük, félidőnél alufóliával lefedjük, hogy az alma ne égjen meg.

Porcukorral tálaljuk. 

Viedós recept: https://www.tiktok.com/@kenyerhegyi/video/7229685623513271578

 

3. Linzer kosárkák

img_3139.jpg

Hozzávalók:

30 dkg liszt

20 dkg vaj

20 dkg cukor

1 tojás

0,5 cs vanilia puding

2,5 dl tej

2 kanál porcukor

1,5 dl habtejszín

20 dkg fagyos eper

6 dkg keményítő

csokoládé

3 dkg darált dió

10 dkg kókuszreszelék

5 dkg darált mandula 

pár szem friss eper

Elkészítés:

3:2:1 arányú linzer tésztát gyúrunk, én a liszthez adom a cukrot, a tojást és a hideg vajat belereszele. Robotgéppel az ásó fejjel összeállítom a tészát és mehet 0,5-1 órára a hűtőbe.

Addig megfőzöm a pudingot (porcukorral), és hagyom kihűlni. Felverem a habtejszínt, ha natúr, akkor édesítem.

Az eprekre ráborítom a cukrot és 1 dl vízzel felfőzöm. Az eper szemeket kézi habverővel pépesítem, amjd 1 dl vízben elkeverem a keményítőt és hozzáborítom, besűrítem. Ezt is hagyom kiuhűlni.

Alinzertésztát kinyújtom és linzer szaggatóval kiszaggatom. Muffin tepsi hátán kis kosár formára sütöm. Forró 190-200 fokos sütőben pár perc.

A kehűlt pudingot összeforgatom a tejszínhabbal.

Megolvasztom a csokit, a kosarak szélét belemártom, majd a kókuszba, mandulába és dióba is. Felváltva, lesz 1-2 ilyen, 1-2 olyan.

A kosarak megtöltöm az eper szósszal, majd nyomok rá krémet. 

Friss eperrel tálalom. 

Videós recept: https://www.tiktok.com/@kenyerhegyi/video/7230121423275117850

 

Remélem tetszenek a receptek és ki is próbálod valamelyiket!

Ha így lesz, mindenképp oszd meg velem is!